Laster Arrangementer

Unik tidsreise i sjømathistorien med MS Sunniva

Opplev moderne havbruk, høre om hva dette betyr for folket på kysten, og besøk det nasjonalt fredede fiskeværet Sør-Gjæslingan. Innta sjømatlunsj der.

Start: 25. juni

Slutt: 25. juni

Sted: Kystkultursenteret Norveg

Namdalskysten er en matregion med lange tradisjoner. Disse tar vi med oss inn i ny tid, og vi inviterer deg til en unik tidsreise i sjømathistorien.

Den beste plassen å lære om norsk havbruk er ute på merdkanten. Du får oppleve moderne havbruk, høre om hva dette betyr for folket på kysten, og besøke det nasjonalt fredede fiskeværet SørGjæslingan, i sin tid det største fiskeværet sør for Lofoten! Sjømatlunsj inntas der.

Den landbaserte delen av havbrukssenteret inngår i den faste utstillingen i Kystkultursenteret Norveg, og er daglig åpen kl. 10–17 i tidsrommet 15. juni–15. august.

Utenfor sommersesongen: Tirsdag–lørdag kl. 11–15

Faste turer i 2019:

Tirsdager, torsdager og fredager 25. juni–9. august 2019 samt onsdag 24. juli

Oppmøte: Kl. 10.30 i Kystkultursenteret Norveg, Rørvik

Varighet: Ca. 4 timer

Pris per person for båttur inkl. kaffe og sjømatlunsj i Sør‐Gjæslingan:

• Voksen kr 699,-
  • Barn u/16 år kr 345,-

Begrenset plasser: Inntil 12 passasjerer per avgang

Værforbehold: Kontakt blir tatt hvis værforholdene tilsier at turen er uforsvarlig

Billettkjøp:

Visningstur SalmoNor. Foto: SalmoNor